Fakültemiz Uluslararası Yayınlarıyla Bilimsel Görünürlüğünü Artırıyor

Fakültemiz Uluslararası Yayınlarıyla Bilimsel Görünürlüğünü Artırıyor

Fakültemiz öğretim üyeleri, 2025 yılı içerisinde saygın uluslararası dergilerde yayımladıkları makalelerle fakültemizin bilimsel üretkenliğine önemli katkılar sağlamışlardır. Bu başarılar, fakültemizin araştırma niteliğini ve uluslararası görünürlüğünü artırmaya yönelik yürütülen çalışmaların somut bir göstergesidir.

Öğretim üyelerimiz tarafından yapılan yayınlar arasında 2025 Kasım ayı itibariyle Q1 (9 adet), Q2 (9 adet), Q3 (4 adet) ve Q4 (3 adet) kapsamındaki dergilerde yer alan makaleler bulunmakta olup, bu çeşitlilik fakültemizin bilimsel etkinliğinin genişliğini ve araştırma alanlarındaki derinliğini ortaya koymaktadır. Bu yayınlar, fakültemizin uluslararası düzeyde tanınırlığını artırmakla birlikte, disiplinler arası iş birliğine ve nitelikli araştırma kültürünün güçlenmesine de katkı sağlamaktadır.

Öğretim üyelerimizin bilimsel üretim süreçlerindeki özverili emekleri, üniversitemizin “nitelikli araştırma” vizyonuna önemli bir değer katmaktadır. Fakültemiz adına, 2025 yılı içerisinde uluslararası indeksli dergilerde yayın yapan tüm öğretim üyelerimizi içtenlikle tebrik eder; başarılarının devamını dileriz.

Eğitim Fakültesi Dekanlığı

2025 Yılı Q1 Yayınları

Prof. Dr. Devrim ÖZDEMİR ALICI

Buldum, A., Alıcı, D. & Yılmaz, D. Development and validation of paternal breastfeeding attitude scale. BMC Nurs 24, 918 (2025). https://doi.org/10.1186/s12912-025-03551-6

Prof. Dr. Sedat KANADLI

Koç, A., Kanadlı, S. Effect of Interactive Learning Environments on Learning Outcomes in Science Education: A Network Meta-Analysis. J Sci Educ Technol 34, 681–703 (2025). https://doi.org/10.1007/s10956-025-10202-7

Doç. Dr. Muzaffer Pınar BABANOĞLU

Babanoğlu, M. P. (2025). Decoding the relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety: A systematic review and meta-analysis. Language Teaching Research, 0(0). https://doi.org/10.1177/13621688251345726

Babanoğlu MP and Atalmış EH (2025) Mindfulness and foreign language achievement: a meta-analytic study on interventions and correlations. Front. Psychol. 16:1479462. doi: 10.3389/fpsyg.2025.1479462

Babanoğlu, M. P., Karataş, T. Ö., & Dündar, E. (2025). Envisioning the Future of AI-Assisted EFL Teaching and Learning: Conceptual Representations of Prospective Teachers. Sage Open, 15(2). https://doi.org/10.1177/21582440251341590 (Original work published 2025)

Doç. Dr. Nejla GÜREFE

Gürefe, Nejla. "The relationship between oral expression, gesture and sign language in objectification of mathematical concepts; hard of hearing student example" Applied Linguistics Review, vol. 16, no. 5, 2025, pp. 2353-2371. https://doi.org/10.1515/applirev-2024-0099

Dr. Öğretim Üyesi Fatma Canan DURGUNGÖZ

Durgungoz, F.C., Durgungoz, A. “Interactive lessons are great, but too much is too much”: Hearing out neurodivergent students, Universal Design for Learning and the case for integrating more anonymous technology in higher education. High Educ (2025). https://doi.org/10.1007/s10734-024-01389-6

Durgungoz, A., Durgungoz, F.C. Exploring effortless AI-generated gamified quizzes in an online special education module: evaluating question quality, student engagement, and its potential to identify at-risk students. Educ Inf Technol (2025). https://doi.org/10.1007/s10639-025-13765-5

Dr. Öğretim Üyesi Ahmet DURGUNGÖZ

Durgungoz, A., & Kharrufa, A. (2025). “ChatGPT is like a study buddy, a teacher and sometimes just a friend”: a longitudinal exploration of students’ interactions, perception and acceptance. Interactive Learning Environments, 1–20. https://doi.org/10.1080/10494820.2025.2509276

Durgungoz, A., Durgungoz, F.C. Exploring effortless AI-generated gamified quizzes in an online special education module: evaluating question quality, student engagement, and its potential to identify at-risk students. Educ Inf Technol (2025). https://doi.org/10.1007/s10639-025-13765-5

Durgungoz, F.C., Durgungoz, A. “Interactive lessons are great, but too much is too much”: Hearing out neurodivergent students, Universal Design for Learning and the case for integrating more anonymous technology in higher education. High Educ (2025). https://doi.org/10.1007/s10734-024-01389-6

Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ÖZTÜRK KARATAŞ

Babanoğlu, M. P., Karataş, T. Ö., & Dündar, E. (2025). Envisioning the Future of AI-Assisted EFL Teaching and Learning: Conceptual Representations of Prospective Teachers. Sage Open, 15(2). https://doi.org/10.1177/21582440251341590 (Original work published 2025)

Dr. Öğretim Üyesi Adem KOÇ

Koç, A., Kanadlı, S. Effect of Interactive Learning Environments on Learning Outcomes in Science Education: A Network Meta-Analysis. J Sci Educ Technol 34, 681–703 (2025). https://doi.org/10.1007/s10956-025-10202-7

Arş. Gör. Dr. Esin DÜNDAR

Babanoğlu, M. P., Karataş, T. Ö., & Dündar, E. (2025). Envisioning the Future of AI-Assisted EFL Teaching and Learning: Conceptual Representations of Prospective Teachers. Sage Open, 15(2). https://doi.org/10.1177/21582440251341590 (Original work published 2025)


2025 Yılı Q2 Yayınları

Prof. Dr. Yusuf İNANDI

Ergen H, Giliç F, Yücedağlar A and İnandi Y (2025) Leadership styles and quiet quitting in school context: unveiling mobbing as a mediator. Front. Psychol. 16:1538444. doi: 10.3389/fpsyg.2025.1538444 

Prof. Dr. Nezaket Bilge KATKAT

Epilepsy knowledge test for adolescents (EpiTest-A): psychometric evaluation in Turkish adolescents and development  Guzel Polat, Ozlem et al. Epilepsy & Behavior, Volume 172, 110657

Doç. Dr. Hüseyin ERGEN

Ergen H, Giliç F, Yücedağlar A and İnandi Y (2025) Leadership styles and quiet quitting in school context: unveiling mobbing as a mediator. Front. Psychol. 16:1538444. doi: 10.3389/fpsyg.2025.1538444

Doç. Dr. Ümit İZGİ ONBAŞILI

Izgi Onbasılı, Ü.; Ercan Yalman,F. Nature-Based Environmental Citizenship Education for Sustainability: A Case Study from Türkiye. Sustainability 2025, 17, 5917. https://doi.org/10.3390/ su17135917

Doç. Dr. Fuat Serkan SAY

Say, S., Akbulut, S., & Öztürk, ˙ I. Y. (2025). Capturing the Experience: How Digital Media Affects Memory Retention in MuseumEducation. Behavioral Sciences, 15(9), 1247. https://doi.org/10.3390/ bs15091247

Saygın,M.; Dolgun,E.C.; Say, S.; Öztürk, ˙ I.Y. Customized Insulation Strategies for Türkiye: Life Cycle Cost Analysis and Impacton Business Competitiveness. Buildings 2025, 15, 1252. https://doi.org/ 10.3390/buildings15081252

Girgin Büyükbayraktar, Ç., Barbaros Yalçın, S., Yavuz Öztürk, ˙ I., & Say, S. (2025). Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving? Behavioral Sciences, 15(1), 35. https:// doi.org/10.3390/bs15010035

Doç. Dr. Gün BİNZET

Gun Binzet, Metin Yıldırım, Rıza Binzet & Erdal Yabalak (18 Oct 2025): Phytochemical profiling and evaluation of antioxidant, antimicrobial, and cytotoxic activities of endemic Onosma angustissima, International Journal of Environmental Health Research, DOI: 10.1080/09603123.2025.2576592

Doç. Dr. İsmail Yavuz ÖZTÜRK

Say, S., Akbulut, S., & Öztürk, ˙ I. Y. (2025). Capturing the Experience: HowDigitalMediaAffectsMemory Retention in MuseumEducation. Behavioral Sciences, 15(9), 1247. https://doi.org/10.3390/ bs15091247

Saygın,M.; Dolgun, E.C.; Say, S.; Öztürk, ˙ I.Y. Customized Insulation Strategies for Türkiye: Life Cycle Cost Analysis and Impacton Business Competitiveness. Buildings 2025, 15, 1252. https://doi.org/ 10.3390/buildings15081252

Girgin Büyükbayraktar, Ç., Barbaros Yalçın, S., Yavuz Öztürk, ˙ I., & Say, S. (2025). Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving? Behavioral Sciences, 15(1), 35. https:// doi.org/10.3390/bs15010035

Doç. Dr. Feride ERCAN YALMAN

Izgi Onbasılı, Ü.; Ercan Yalman, F. Nature-Based Environmental Citizenship Education for Sustainability: A Case Study from Türkiye. Sustainability 2025, 17, 5917. https://doi.org/10.3390/ su17135917

Doç. Dr. Mehmet GÜLBURNU

Mehmet Gülburnu (01 Aug 2025): The role of dynamic geometry software and the route of teacher–student interactions, The Journal of Educational Research, DOI: 10.1080/00220671.2025.2540898

Dr. Öğretim Üyesi İsmail KARAKUŞ

Karakuş İ (2025) International students' experiences on speaking and writing skills in language learning processes in higher education. PLoS One 20(8): e0329331. https:// doi.org/10.1371/journal.pone.0329331

Arş. Gör. Asena YÜCEDAĞLAR

Ergen H, Giliç F, Yücedağlar A and İnandi Y (2025) Leadership styles and quiet quitting in school context: unveiling mobbing as a mediator. Front. Psychol. 16:1538444. doi: 10.3389/fpsyg.2025.1538444

2025-11-04 09:37:57
66