Fakültemiz Uluslararası Yayınlarıyla Bilimsel Görünürlüğünü Artırıyor
Fakültemiz Uluslararası Yayınlarıyla Bilimsel Görünürlüğünü Artırıyor
Fakültemiz öğretim üyeleri, 2025 yılı içerisinde saygın uluslararası dergilerde yayımladıkları makalelerle fakültemizin bilimsel üretkenliğine önemli katkılar sağlamışlardır. Bu başarılar, fakültemizin araştırma niteliğini ve uluslararası görünürlüğünü artırmaya yönelik yürütülen çalışmaların somut bir göstergesidir.
Öğretim üyelerimiz tarafından yapılan yayınlar arasında 2025 Kasım ayı itibariyle Q1 (9 adet), Q2 (9 adet), Q3 (4 adet) ve Q4 (3 adet) kapsamındaki dergilerde yer alan makaleler bulunmakta olup, bu çeşitlilik fakültemizin bilimsel etkinliğinin genişliğini ve araştırma alanlarındaki derinliğini ortaya koymaktadır. Bu yayınlar, fakültemizin uluslararası düzeyde tanınırlığını artırmakla birlikte, disiplinler arası iş birliğine ve nitelikli araştırma kültürünün güçlenmesine de katkı sağlamaktadır.
Öğretim üyelerimizin bilimsel üretim süreçlerindeki özverili emekleri, üniversitemizin “nitelikli araştırma” vizyonuna önemli bir değer katmaktadır. Fakültemiz adına, 2025 yılı içerisinde uluslararası indeksli dergilerde yayın yapan tüm öğretim üyelerimizi içtenlikle tebrik eder; başarılarının devamını dileriz.
Eğitim Fakültesi Dekanlığı
2025 Yılı Q1 Yayınları
Prof. Dr. Devrim ÖZDEMİR ALICI Buldum, A., Alıcı, D. & Yılmaz, D. Development and validation of paternal breastfeeding attitude scale. BMC Nurs 24, 918 (2025). https://doi.org/10.1186/s12912-025-03551-6  | 
Prof. Dr. Sedat KANADLI Koç, A., Kanadlı, S. Effect of Interactive Learning Environments on Learning Outcomes in Science Education: A Network Meta-Analysis. J Sci Educ Technol 34, 681–703 (2025). https://doi.org/10.1007/s10956-025-10202-7  | 
Doç. Dr. Muzaffer Pınar BABANOĞLU Babanoğlu, M. P. (2025). Decoding the relationship between emotional intelligence and foreign language anxiety: A systematic review and meta-analysis. Language Teaching Research, 0(0). https://doi.org/10.1177/13621688251345726 Babanoğlu MP and Atalmış EH (2025) Mindfulness and foreign language achievement: a meta-analytic study on interventions and correlations. Front. Psychol. 16:1479462. doi: 10.3389/fpsyg.2025.1479462 Babanoğlu, M. P., Karataş, T. Ö., & Dündar, E. (2025). Envisioning the Future of AI-Assisted EFL Teaching and Learning: Conceptual Representations of Prospective Teachers. Sage Open, 15(2). https://doi.org/10.1177/21582440251341590 (Original work published 2025)  | 
Doç. Dr. Nejla GÜREFE Gürefe, Nejla. "The relationship between oral expression, gesture and sign language in objectification of mathematical concepts; hard of hearing student example" Applied Linguistics Review, vol. 16, no. 5, 2025, pp. 2353-2371. https://doi.org/10.1515/applirev-2024-0099  | 
Dr. Öğretim Üyesi Fatma Canan DURGUNGÖZ Durgungoz, F.C., Durgungoz, A. “Interactive lessons are great, but too much is too much”: Hearing out neurodivergent students, Universal Design for Learning and the case for integrating more anonymous technology in higher education. High Educ (2025). https://doi.org/10.1007/s10734-024-01389-6 Durgungoz, A., Durgungoz, F.C. Exploring effortless AI-generated gamified quizzes in an online special education module: evaluating question quality, student engagement, and its potential to identify at-risk students. Educ Inf Technol (2025). https://doi.org/10.1007/s10639-025-13765-5  | 
Dr. Öğretim Üyesi Ahmet DURGUNGÖZ Durgungoz, A., & Kharrufa, A. (2025). “ChatGPT is like a study buddy, a teacher and sometimes just a friend”: a longitudinal exploration of students’ interactions, perception and acceptance. Interactive Learning Environments, 1–20. https://doi.org/10.1080/10494820.2025.2509276 Durgungoz, A., Durgungoz, F.C. Exploring effortless AI-generated gamified quizzes in an online special education module: evaluating question quality, student engagement, and its potential to identify at-risk students. Educ Inf Technol (2025). https://doi.org/10.1007/s10639-025-13765-5 Durgungoz, F.C., Durgungoz, A. “Interactive lessons are great, but too much is too much”: Hearing out neurodivergent students, Universal Design for Learning and the case for integrating more anonymous technology in higher education. High Educ (2025). https://doi.org/10.1007/s10734-024-01389-6  | 
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ÖZTÜRK KARATAŞ Babanoğlu, M. P., Karataş, T. Ö., & Dündar, E. (2025). Envisioning the Future of AI-Assisted EFL Teaching and Learning: Conceptual Representations of Prospective Teachers. Sage Open, 15(2). https://doi.org/10.1177/21582440251341590 (Original work published 2025)  | 
Dr. Öğretim Üyesi Adem KOÇ Koç, A., Kanadlı, S. Effect of Interactive Learning Environments on Learning Outcomes in Science Education: A Network Meta-Analysis. J Sci Educ Technol 34, 681–703 (2025). https://doi.org/10.1007/s10956-025-10202-7  | 
Arş. Gör. Dr. Esin DÜNDAR Babanoğlu, M. P., Karataş, T. Ö., & Dündar, E. (2025). Envisioning the Future of AI-Assisted EFL Teaching and Learning: Conceptual Representations of Prospective Teachers. Sage Open, 15(2). https://doi.org/10.1177/21582440251341590 (Original work published 2025)  | 
2025 Yılı Q2 Yayınları
Prof. Dr. Yusuf İNANDI Ergen H, Giliç F, Yücedağlar A and İnandi Y (2025) Leadership styles and quiet quitting in school context: unveiling mobbing as a mediator. Front. Psychol. 16:1538444. doi: 10.3389/fpsyg.2025.1538444  | 
Prof. Dr. Nezaket Bilge KATKAT Epilepsy knowledge test for adolescents (EpiTest-A): psychometric evaluation in Turkish adolescents and development Guzel Polat, Ozlem et al. Epilepsy & Behavior, Volume 172, 110657  | 
Doç. Dr. Hüseyin ERGEN Ergen H, Giliç F, Yücedağlar A and İnandi Y (2025) Leadership styles and quiet quitting in school context: unveiling mobbing as a mediator. Front. Psychol. 16:1538444. doi: 10.3389/fpsyg.2025.1538444  | 
Doç. Dr. Ümit İZGİ ONBAŞILI Izgi Onbasılı, Ü.; Ercan Yalman,F. Nature-Based Environmental Citizenship Education for Sustainability: A Case Study from Türkiye. Sustainability 2025, 17, 5917. https://doi.org/10.3390/ su17135917  | 
Doç. Dr. Fuat Serkan SAY Say, S., Akbulut, S., & Öztürk, ˙ I. Y. (2025). Capturing the Experience: How Digital Media Affects Memory Retention in MuseumEducation. Behavioral Sciences, 15(9), 1247. https://doi.org/10.3390/ bs15091247 Saygın,M.; Dolgun,E.C.; Say, S.; Öztürk, ˙ I.Y. Customized Insulation Strategies for Türkiye: Life Cycle Cost Analysis and Impacton Business Competitiveness. Buildings 2025, 15, 1252. https://doi.org/ 10.3390/buildings15081252 Girgin Büyükbayraktar, Ç., Barbaros Yalçın, S., Yavuz Öztürk, ˙ I., & Say, S. (2025). Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving? Behavioral Sciences, 15(1), 35. https:// doi.org/10.3390/bs15010035  | 
Doç. Dr. Gün BİNZET Gun Binzet, Metin Yıldırım, Rıza Binzet & Erdal Yabalak (18 Oct 2025): Phytochemical profiling and evaluation of antioxidant, antimicrobial, and cytotoxic activities of endemic Onosma angustissima, International Journal of Environmental Health Research, DOI: 10.1080/09603123.2025.2576592  | 
Doç. Dr. İsmail Yavuz ÖZTÜRK Say, S., Akbulut, S., & Öztürk, ˙ I. Y. (2025). Capturing the Experience: HowDigitalMediaAffectsMemory Retention in MuseumEducation. Behavioral Sciences, 15(9), 1247. https://doi.org/10.3390/ bs15091247 Saygın,M.; Dolgun, E.C.; Say, S.; Öztürk, ˙ I.Y. Customized Insulation Strategies for Türkiye: Life Cycle Cost Analysis and Impacton Business Competitiveness. Buildings 2025, 15, 1252. https://doi.org/ 10.3390/buildings15081252 Girgin Büyükbayraktar, Ç., Barbaros Yalçın, S., Yavuz Öztürk, ˙ I., & Say, S. (2025). Exploring the Relation: Does Forgiveness Enhance Interpersonal Problem Solving? Behavioral Sciences, 15(1), 35. https:// doi.org/10.3390/bs15010035  | 
Doç. Dr. Feride ERCAN YALMAN Izgi Onbasılı, Ü.; Ercan Yalman, F. Nature-Based Environmental Citizenship Education for Sustainability: A Case Study from Türkiye. Sustainability 2025, 17, 5917. https://doi.org/10.3390/ su17135917  | 
Doç. Dr. Mehmet GÜLBURNU Mehmet Gülburnu (01 Aug 2025): The role of dynamic geometry software and the route of teacher–student interactions, The Journal of Educational Research, DOI: 10.1080/00220671.2025.2540898  | 
Dr. Öğretim Üyesi İsmail KARAKUŞ Karakuş İ (2025) International students' experiences on speaking and writing skills in language learning processes in higher education. PLoS One 20(8): e0329331. https:// doi.org/10.1371/journal.pone.0329331  | 
Arş. Gör. Asena YÜCEDAĞLAR Ergen H, Giliç F, Yücedağlar A and İnandi Y (2025) Leadership styles and quiet quitting in school context: unveiling mobbing as a mediator. Front. Psychol. 16:1538444. doi: 10.3389/fpsyg.2025.1538444  |