Ders Bilgileri
HALK SAĞLIĞI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
ECZ130 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Resul Buğdaycı |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Birinci sınıf öğrencisine, sağlığın korunup geliştirilmesi için bireysel ve toplumsal düzeyde yapılması gerekenler hakkında bilgi kazandırmak. |
İçeriği | Halk sağlığına giriş ve temel sağlık hizmetleri, bağışıklama hizmetleri-soğuk zincir, bulaşıcı hastalıkların kontrolü, aile planlaması hizmetleri, çevre sağlığı hizmetleri, epidemiyolojide temel kavramlar, yaşlı sağlığı ve kronik hastalıklar, sağlıklı beslenme, anne sütünün önemi, sağlık eğitimi, temel sağlık davranışları, ergonomi. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel Sağlık Hizmetleri ve bağışıklama konularında bilgi sahibi olma |
2 | Soğuk zincir uygulamaları ve kontrolünü tanımlar |
3 | Aile planlaması konsunda bilgi sahibi olma |
4 | Çevre sağlığı hizmetlerini tanımlar |
5 | Kronik hastalıklarla bulaşıcı hastalıkların tanınması ve kontrolünü yapabilme |
6 | Sağlıklı beslenme ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi |
7 | Anne sütünün çocuğun sağlığı açısından önemini açıklayabilir |
8 | Sağlık eğitimi ve becerilerinin edinilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Halk sağlığına giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Temel Sağlık Hizmetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Bağışıklama Hizmetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Soğuk Zincirin Kontrolü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Aile Planlaması Hizmetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Epidemiyolojide Temel Kavramlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Ara sınav | |
8 | Çevre Sağlığı Hizmetleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
9 | Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Kronik Hastalıkların Kontrolü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Sağlıklı Beslenme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Anne Sütünün Önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Sağlık Eğitimi ve Eğitim Becerileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Temel Sağlık Davranışları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Ergonomi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Ders Notu (Yayınlanmamış) | Ders notu | |
2 | Halk Sağlığı Temel Bilgiler | Çağatay Güler, Levent Akın. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. | Referans kaynak |
3 | Public Health Preventive Medicine | Robert B. Wallence. Fourteenth edition. 1998. | Referans kaynak |
4 | Epidemiyoloji, Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi | Sabahat Tezcan. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı.1992. | Referans kaynak |
5 | Control of Communicable Diseases Manual | David L. Heyman. APHA. 2004. | Referans kaynak |
6 | Communicable Disease Control Handbook | J. Hawker, N. Beeg, I. Blair, R. Reintjes, J. Weinberg. Blacwell Publishing. 2005. | Referans kaynak |
7 | Bulaşıcı Hastalıkların İhbarı ve Bildirim Sistemi Standart Tanı, Sürveyans ve Laboratuar Rehberi. | T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara 2004. | Referans kaynak |
8 | Global strategy on diet, physical activity and health. Fifty-seventh world health assembly | WHA57.17 22 May 2004. | Referans kaynak |
9 | Hastalık Yükü Final Raporu. Ulusal Hastalık Yükü ve Maliyet-Etkinlik Projesi | T.C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Merkezi Müdürlüğü, Başkent Üniversitesi, 2004. | Referans kaynak |
10 | Genişletilmiş Bağışıklama Programı Genelgesi | T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2009. | Referans kaynak |
11 | Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi | T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Ankara 2005. | Referans kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel Sağlık Hizmetleri ve bağışıklama konularında bilgi sahibi olma | 1 | 1͵2 |
2 | Soğuk zincir uygulamaları ve kontrolünü tanımlar | 1 | 1͵2 |
3 | Aile planlaması konsunda bilgi sahibi olma | 1 | 1 |
4 | Çevre sağlığı hizmetlerini tanımlar | 1 | 1͵2 |
5 | Kronik hastalıklarla bulaşıcı hastalıkların tanınması ve kontrolünü yapabilme | 1 | 1͵2 |
6 | Sağlıklı beslenme ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi | 1 | 1͵2 |
7 | Anne sütünün çocuğun sağlığı açısından önemini açıklayabilir | 1 | 1͵2 |
8 | Sağlık eğitimi ve becerilerinin edinilmesi | 1 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
60 |