Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

HALK SAĞLIĞI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
ECZ130 Bahar 2 0 2 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Prof. Dr. Resul Buğdaycı
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Birinci sınıf öğrencisine, sağlığın korunup geliştirilmesi için bireysel ve toplumsal düzeyde yapılması gerekenler hakkında bilgi kazandırmak.
İçeriği Halk sağlığına giriş ve temel sağlık hizmetleri, bağışıklama hizmetleri-soğuk zincir, bulaşıcı hastalıkların kontrolü, aile planlaması hizmetleri, çevre sağlığı hizmetleri, epidemiyolojide temel kavramlar, yaşlı sağlığı ve kronik hastalıklar, sağlıklı beslenme, anne sütünün önemi, sağlık eğitimi, temel sağlık davranışları, ergonomi.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Temel Sağlık Hizmetleri ve bağışıklama konularında bilgi sahibi olma
2 Soğuk zincir uygulamaları ve kontrolünü tanımlar
3 Aile planlaması konsunda bilgi sahibi olma
4 Çevre sağlığı hizmetlerini tanımlar
5 Kronik hastalıklarla bulaşıcı hastalıkların tanınması ve kontrolünü yapabilme
6 Sağlıklı beslenme ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi
7 Anne sütünün çocuğun sağlığı açısından önemini açıklayabilir
8 Sağlık eğitimi ve becerilerinin edinilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Halk sağlığına giriş Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Temel Sağlık Hizmetleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Bağışıklama Hizmetleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Soğuk Zincirin Kontrolü Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Aile Planlaması Hizmetleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Epidemiyolojide Temel Kavramlar Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Ara sınav
8 Çevre Sağlığı Hizmetleri Anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Kronik Hastalıkların Kontrolü Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Sağlıklı Beslenme Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Anne Sütünün Önemi Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Sağlık Eğitimi ve Eğitim Becerileri Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Temel Sağlık Davranışları Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Ergonomi Anlatım, soru-cevap, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Halk Sağlığı Ders Notu (Yayınlanmamış) Ders notu
2 Halk Sağlığı Temel Bilgiler Çağatay Güler, Levent Akın. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2006. Referans kaynak
3 Public Health Preventive Medicine Robert B. Wallence. Fourteenth edition. 1998. Referans kaynak
4 Epidemiyoloji, Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi Sabahat Tezcan. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı.1992. Referans kaynak
5 Control of Communicable Diseases Manual David L. Heyman. APHA. 2004. Referans kaynak
6 Communicable Disease Control Handbook J. Hawker, N. Beeg, I. Blair, R. Reintjes, J. Weinberg. Blacwell Publishing. 2005. Referans kaynak
7 Bulaşıcı Hastalıkların İhbarı ve Bildirim Sistemi Standart Tanı, Sürveyans ve Laboratuar Rehberi. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara 2004. Referans kaynak
8 Global strategy on diet, physical activity and health. Fifty-seventh world health assembly WHA57.17 22 May 2004. Referans kaynak
9 Hastalık Yükü Final Raporu. Ulusal Hastalık Yükü ve Maliyet-Etkinlik Projesi T.C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzıssıhha Merkezi Müdürlüğü, Başkent Üniversitesi, 2004. Referans kaynak
10 Genişletilmiş Bağışıklama Programı Genelgesi T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2009. Referans kaynak
11 Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi T.C. Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı Genel Müdürlüğü, Ankara 2005. Referans kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Temel Sağlık Hizmetleri ve bağışıklama konularında bilgi sahibi olma 1 1͵2
2 Soğuk zincir uygulamaları ve kontrolünü tanımlar 1 1͵2
3 Aile planlaması konsunda bilgi sahibi olma 1 1
4 Çevre sağlığı hizmetlerini tanımlar 1 1͵2
5 Kronik hastalıklarla bulaşıcı hastalıkların tanınması ve kontrolünü yapabilme 1 1͵2
6 Sağlıklı beslenme ile ilgili temel bilgilerin edinilmesi 1 1͵2
7 Anne sütünün çocuğun sağlığı açısından önemini açıklayabilir 1 1͵2
8 Sağlık eğitimi ve becerilerinin edinilmesi 1 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 10 10
15 Son Sınav 1 1 1
60