Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ULUSLARARASI PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
İBY 404 Bahar 3 0 3 7
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd. Doç.Dr. Onur KÖPRÜLÜ
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Uluslararası pazarlama bilgilerini örnek olaylar ile tanır.
İçeriği Uluslararası pazarlama ve dünya ve Türkiye dış ticaretinde gelişmeler, uluslararası pazarlama planlaması, uluslararası pazarlamada tüketici davranışları, ürün politikaları, fiyatlandırma kararları, dağıtım kanalları, tutundurma faaliyetleri, örgütlenme ve denetim, uluslararası pazarlama araştırmaları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Uluslararası pazarlarla ilgili karakteristikleri tanımlar.
2 Dış ticarette önemli kavramları tanır, dünya ve Türkiye dış ticaretini sentezler.
3 Uluslar arası pazarlarda dinamikleri tanır
4 Uluslar arası pazarlama vakalarıyla farklı ulusların pazarlarında nasıl davranacaklarını tahmin eder.
5 Uluslararası pazarlama karması, pazar bölümlendirme ve konumlamayı tanır.
6 Dış pazarlarda yalnız çalışma ve sorumluluk alma becerisini uygular.
7 Uluslara arası pazarlarda temel araştırma tekniklerini uygular.
8 Uluslararası pazarlarda iletişim kurma becerisi uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders programı ve içeriğinin tanıtımı Anlatım, tartışma
2 Uluslararası pazarlama, dış ticaret Anlatım, tartışma
3 Uluslararası pazarlama faaliyetlerinin planlanması Anlatım, tartışma
4 Uluslararası pazarlama planları ve stratejileri Anlatım, tartışma
5 Uluslararası tüketici davranışları Anlatım, tartışma
6 Uluslararası mal politikaları Anlatım, tartışma
7 İşletmenin ulusal ve uluslar arası mal bileşimi, mamul hattı yönetimi Anlatım, tartışma
8 Uluslararası fiyatlandırma kararları ve ödeme şekilleri Anlatım, tartışma
9 Ara Sınav Sınav
10 Uluslararası pazarlamada dağıtım kanallarının seçimi Anlatım, tartışma
11 Uluslararası pazarlamada fiziksel dağıtım ve özellikleri Anlatım, tartışma
12 Uluslararası pazarlamada tutundurma araçları Anlatım, tartışma
13 Uluslararası pazarlamada örgütlenme ve kontrol Anlatım, tartışma
14 Uluslar arası pazarlama araştırmalarının kapsamı, sorunlar ve gerekli verilerin toplanması Anlatım, tartışma
15 Uluslar arası pazarlama araştırmalarında yöntemler Anlatım, tartışma
16 Son sınav Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Karafakioğlu M., 2008. Uluslar arası Pazarlama Yönetimi (Teori, Uygulama ve Örnek Olaylar), Beta Yayıncılık.
2 Özcan, M. , 2008. Uluslararası Pazarlama, Türkmen Kitapevi
3 Akat,Ö., 2001. Uluslararası Pazarlama, Ekin Kitapevi Yayınları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Uluslararası pazarlarla ilgili karakteristikleri tanımlar. 2͵3 1͵2
2 Dış ticarette önemli kavramları tanır, dünya ve Türkiye dış ticaretini sentezler. 2͵3 1͵2
3 Uluslar arası pazarlarda dinamikleri tanır 2͵3͵12 1͵2
4 Uluslar arası pazarlama vakalarıyla farklı ulusların pazarlarında nasıl davranacaklarını tahmin eder. 2͵3͵12 1͵2
5 Uluslararası pazarlama karması, pazar bölümlendirme ve konumlamayı tanır. 2͵3 1͵2
6 Dış pazarlarda yalnız çalışma ve sorumluluk alma becerisini uygular. 2͵3͵11 1͵2
7 Uluslara arası pazarlarda temel araştırma tekniklerini uygular. 3͵6͵12 1͵2
8 Uluslararası pazarlarda iletişim kurma becerisi uygular. 3͵10͵11 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 3 42
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 12 12
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 25 25
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 25 25
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 1 1
15 Son Sınav 1 1 1
150