Kalite
1. Tarihsel Gelişim
Programımız, 11.05.2016 tarih ve 75850160-104.01.02.04-27835 sayılı YÖK Kararına göre 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Meslek Yüksekokulumuz bünyesinde 100 öğrenci kontenjanı ile eğitime başlanmıştır.
Bölümümüz İş Sağlığı ve Güvenliği Programında iki adet öğretim elemanımız bulunmaktadır.
2. Misyonu, Vizyonu, Değerleri ve Hedefler
Misyonumuz
Cumhuriyet temel değerlerine bağlı, çalışkan, bilgi ve birikimini tüm insanlık yararına kullanan, topluma yararlı, evrensel değerler ışığında, modern, yaratıcı ve pozitif düşünen, katılımcı, üretken ve yarattığı değerlerle ülkesini her alanda yukarı taşımayı amaçlayan, üstün nitelikli bireyler yetiştirmek, yüksek düzeyde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak, bilgi ve teknoloji üretmek, üretimini toplum yararına sunarak bölgesel ve ulusal alanda gelişme ve sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlamaktır.
Vizyonumuz
Bilimin ışığında, vereceği eğitim-öğretim ve yapacağı bilimsel araştırmalar ile ülkemizin teknolojik, ekonomik ve sosyal alanda çağdaş uygarlık düzeyine çıkmasına katkıda bulunmaktır.
Değerlerimiz
· Akademik ve etik değerlere bağlılık
· Kalite bilinci
· Saydamlık
· Yenilikçilik
· Toplumsal sorumluluk
· Katılımcılık
· Nesnellik
· Liderlik
· Ulaşılabilirlik
· Güvenilirlik
· Doğayı koruma bilinci
Hedeflerimiz,
Eğitim ve öğretim niteliği ve alt yapısının geliştirilmesi meslek yüksekokulunun stratejik amaçları içerisindedir. Bu amacın gerçekleştirilmesi için stratejik hedef olarak;
1.Temel bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olmak ve karşılaştığı mesleki problemlerin çözümünde bunları kullanabilmek.
2.Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
3.İş güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak.
4.İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak.
5.İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
6.Acil durumlarda ilk yardım müdahalesi yapabilecek yetkinlikte olmak.
7.İş sağlığı ve güvenliği konusunda güncel mevzuatı takip etmek, yorumlayabilmek ve uygulamak.
8.Bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanabilmek.
9.Acil durum yönetimini etkin yürütebilmek.
10.Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek.
11.Kimyasalların tehlikelerini tanımlayabilmek ve ilgili risk analizlerini yapabilmek.
12.Yangından korunma ve yangınla mücadele çalışmaları sürecini düzenleyebilmek.
13.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olmak.
14.Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak.
14.Genel ahlak ve mesleki etik değerleri benimsemiş olmak.
15.İş ve özel yaşamlarında sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek.
16.En az bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanabilmek.
17.Iş ekipmanları ile makina ve techizatı tanıma ve etkin şekilde kullanabilmek.
3.Liderlik ve Kalite
Kalite kültürünün yaygınlaştırılması ve kalite güvence sistemi kapsamındaki çalışmaların ve uygulamaların etkin bir şekilde yürütülmesini sağlayabilmek amacıyla Yüksekokulumuzda Akademik Birim Kalite Komisyonu oluşturulmuştur. Birimlerde ki iç değerlendirme ve sürekli iyileştirme faaliyetleri bu komisyonlar aracılığıyla yürütülmektedir. Yüksekokulumuz Akademik Birim Kalite Komisyonunda Bölümümüz İş Sağlığı ve Güvenliği Programını temsilen Öğr. Gör. Derya USANMAZ görevlendirilmiştir.
Üniversitemiz Senatosunun 23.06.2025 tarihli ve 2025/67 sayılı kararı ile kabul edilen yeni "Mersin Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi" nin 10. maddesi gereğince Birim Kalite Komisyonları oluşturulmuştur.
Eğitim öğretim alanındaki iyileştirmeler Bologna Süreci ve akredite programlarda akreditasyon kuruluşlarının şartları gereği yapılmaktadır. Bologna Süreci çalışmaları çerçevesinde programımızda belirlenen öğrenim çıktıları ve kazanımları şeffaf bir şekilde ulusal ve uluslararası tüm paydaşların ulaşabileceği şekilde web ortamında yayınlanmıştır.
Öğrencilerin dersleri ve öğretim elemanlarını değerlendirerek geri bildirime yönelik düzenlemeler yapılmaktadır. Aynı zamanda anketlerin içeriklerinin daha da genişletilerek yeni anketler düzenlenmesi ile ölçme ve değerlendirme sistemi gerçekleştirilmeye çalışılıyor. Bölümümüz belirlemiş olduğu misyon ve amaçlar doğrultusunda hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının ölçümünü, üniversitemizin stratejik planında yer alan performans göstergelerini dikkate alarak değerlendirme yapmaktadır (proje, makale, bildiri sayısı vs.)
Bölümümüz öğrenci ve öğretim elemanlarının kendilerini geliştirmeye yönelik iç ve dış paydaşlardan eğitim almalarının sağlanması, konferans, sempozyum, panel gibi eğitim alanlarına katılımın yönlendirilmesi sağlanmaktadır.